Sjukstuga

Visst hade jag väl rätt i söndags när jag anade att sjukstugan låg bakon hörnet för min del. Vaknade upp i måndags och mådde inte bra alls, hade inte jättehög feber men ändå en del. I vanliga fall har jag rätt låg temperatur också så febern blir "högre" för mig eller vad man nu ska säga. 
 
Lyckades ändå pallra mig upp och åka iväg och jobba. Hur jag nu orkade med det har jag ingen aning om men det gjorde jag iallefall och är både förvånad och stolt över att jag orkade med det. När jag får feber och är sjuk blir jag så sjukt utmattad och orkar verkligen inte göra någonting tills jag frisknat till, så det var bra gjort av mig att ändå jobba en hel dag i 8 timmar. När jag kom hem däremot slocknade jag direkt och sov i tre timmar innan jag tog mig upp, åt lite mat, innan min älskling kom hit och jag somnade lika snabbt igen. Tyvärr fick mina egna hästar ta stryk med en extra vilodag, inte bra alls enligt planeringen, men nu var det så det fick bli helt enkelt. Man kan inte vara på topp jämnt och alltid göra som man planerat. 
 
Igår kände jag mig aningen piggare, mindre feber men en jävla halsont istället. stack iväg och jobbade och det gick ändå bra. På förmiddagen var jag själv så jag fixade stallet och sådant, skrittade ut på en häst samt promenerade med en innan det var dags för lite lunch och sedan fixa de hästarna som vi skulle åka iväg med som skulle hoppas efter lunch. Båda hoppade bra tycker jag och när vi sedan kom hem var de bara att ta in de andra hästarna, fixa de hästar som varit iväg och hoppat och så smörja all utrustningen innan jag begav mig hemåt. För att det inte skulle bli som i måndags (att jag slocknade direkt när jag kom hem) gick jag direkt ut och red när jag kom hem. Joggade spiran bara lite lätt på banan eftersom hon vilade i måndags tyvärr och nu ska tävla tre dagar. Blev mest skritt och galoppjobb då det kändes som att huvet helt seriöst skulle sprängas när jag travade. vidrig känsla. Ellie fick en liten promenad bara innan jag mockade och packade hö till mina hästar och sedan fick gå in och äta lite innan jag fick sova med mitt hjärta. 
 
 
Nu är jag ledig resten av veckan, tror det passar väldigt bra för min kropp så den får vila upp sig lite. Nu blir det tävling i dagarna tre istället, idag börjar det inte förens 15 men imorgon och fredag som vanligt på morgonen. Skönt att det börjar senare idag så jag fick sova ut ordentligt och nu i lugn och ro hinner fixa med allt :) Tyvärr ska jag nog tävla utan knoppar... Tycker vekrligen att man alltid ska knoppa men Speranza hoppar så jävligt så brukar vilja ta mantag, hehe. Kände sist vi tävlade att jag hade behövt manen i vissa språng ;) Så då får det bli så helt enkelt! :) 
 
Nu har jag dragit mig lagom länge, så dax att ta tag i allt och gå ut och fixa inför eftermiddagen, håll tummarna för oss! Puss