Hopp inför framtiden!!

Ojojoj säger jag bara, vilken fantastisk häst jag har köpt!!!! Nu har hon verkligen mognat, landat och blivit mycket mer vuxen sedan hon kom till mig för snart 3 månader sen.
 
Igår gjorde vi vår debut i 120, och under hela tiden som jag har haft henne så har jag varit lite nervös inför den här starten. Eller nervös är väl kanske fel ord att använda men jag har varit rädd att hon inte är tillräckligt stark för att gå det än. Efter idag kan jag väl bara säga att jag hade fel på den punkten. Fast hade det varit för lite drygt 3 veckor sedan då hade jag nog varit jättenervös och lite orolig för hur det skulle gå. Hon har varit så fin nu senaste tiden så jag var inte orolig alls. Kändes riktigt lågt när jag gick banan, fast det ändå var en normal 120. Men eftersom jag inte ridit någon 120 sen slutet på april så trodde jag att det skulle kännas högt. 
 
Fick hjälp av jannica på framhoppningen och tur var väl det så jag kunde rätta till lite saker. Jäklar så bra det blev när jag fick till det!! Måste vara MED henne HELA HELA TIDEN, för då blir det och känns det hur enkelt som helst!! :DD Hon hoppade som satan och fick ta i litegrann på en oxer på framhoppningen, men så fint hon hoppa. 
 
Satte en riktigt bra grundgalopp för att säga det själv, det var ju en a:0 och ett väldigt starkt startfält. En riktigt klockren och perfekt runda gjorde vi. det kändes så himla LÄTT och var så otroligt roligt!!!! Tyvärr föll bommen på trean, ett litet bakbenspet som inte är hela världen. Kom lite snabbt och det blev lite flackt. Så surt bara då det var en så jäkla bra runda, och med hennes vägvinnande galopp och ett bra grundtempo var vi 3 sekunder snabbare än den som vann..!!! Riktigt surt men jag är så himla nöjd med henne ändå. hade varit så himla häftigt att vinna bara, hehe. Det kommer fler chanser! :D Plats 28 slutade vi på av 87st, inte så illa pinkat det heller! Detta var lätt den bästa rundan vi gjort hittills.

Det som är så härligt med henne är att hon har sån fantastisk inställning på hinder. Och precis som med Acorat så kan man ta bort ett galoppsprång lite här och var på olika linjer bara man har en bra grundgalopp. det vinner man mycket tid på! Mellan 1 & 2 skulle vi egentligen gått på 7 galoppsprång, fast vi gick på 6 istället, mellan 3 och 4 gick vi på 7 där det egentligen skulle vara 8, samma mellan 6 och 7 där det också skulle vara 8 egentligen men vi gick på 7 och sen mellan 8an och 9an skulle det vara 6 men vi slog till på 5 istället ;) Bästa bästa Spiran, det här kommer verkligen bli så BRA.