Simpelt men svårt

Igår var det som sagt träning för Pontus och båda storhästarna fick följa med den här gången! 
 
Vi gjorde en väldigt simpel, men svår och avslöjande lydnadsövning. Jag är faktiskt otroligt nöjd, med båda hästarna. Trodde att det skulle gå mycket sämre men det gick riktigt bra måste jag säga! 
 
Började med Acorat och han var så duktig så. Vi började med "banan" där det bara var bommar som låg i en pyramid. Det gällde att behålla samma takt och tempo under hela banan för att få en jämn rytm, och få till så att bommarna blev mitt i galoppsprånget. Acorat som kan vara lite spänd när man hoppar låga hinder gjorde det här hur bra som helst och var otroligt avspänd och fin. Tycker faktiskt att vi satte det väldigt bra, även fast jag i början red iväg lite ibland. Men när jag sen bara behöll samma tempo så gick det kalas. Otroligt nöjd med min prins! <3
 
 
Därefter var det Arties tur. Tror det var väldigt bra för oss att göra den nu såhär i början för att jag ska hitta avstånden och så med honom. Eftersom jag precis gjort det med Acorat så var det betydligt lättare den här gången. Behöll samma tempo hela tiden och satte det nästan varje gång. När det sen var lite mer hinder gick det bra. Missade med avståndet 3 gånger av, ja jag vet inte men ganska många. Kändes som en väldigt bra övning nu i början så jag hittar avstånden och så på Artie med! :):) 
 
Bara lite suddig bild sådär :))