Resultat

Idag var det tävling för de stora pojkarna som skötte sig väldigt bra! Inga toppen resultat, men hade en väldigt bra känsla på båda och det är huvudsaken!! Bra med rutin för mig också, 4 banor hoppade bara idag, det ger mycket i längden! 
 
 
110 Acorat. Först och främst så var underlaget på framhoppningen katastrof. Djupt, lerigt och halt. Fick göra det bästa av situationen helt enkelt och han kändes väldigt fin! Bra känsla på banan men ett pet på trean helt utan anledning. Ingen aning varför han petade det, jag gjorde som jag skulle så det är skumt, mrn men sånt som händer! :) 
 
110 Artie
Tog det väldigt lugnt på framhoppningen med tanke på det dåliga underlaget. Kändes hur som helst bra och han va hur cool som helst. Inne på banan taggade han till och drog tag i tvåan mer än vad jag var beredd på så dör kom vi för nära och frambommen åkte med. Resten av banan hoppade han väldigt bra! :)
 
120 Acorat. 
Hade en riktigt bra känsla här, bra galopp från start och han va verkligen på hugget. Ångrade mig i sista sekund till fyran och tog i honom istället för att bara köra på, åååååh så besviken jag är på mig själv. Får verkligen inte göra så för då bryter han ut direkt. Bara påt igen och då red jag som jag skulle och resten av banan var klockren. Bästa Acorat, han var så jäkla fin!! Så tråkigt att jag förstörde det bara, men hade en riktigt bra känsla så jag får leva på den! 
 
120 Artie
När vi först kom fram och jag gick banan till första klassen var jag stensäker på att jag skulle stryka mig i 120 med Artie, men sen gick det så bra och kändes så enkelt så då bestämde jag mig för att prova. Går det dåligt är det ju bara att utgå. Det här var nog bästa rundan på hela dagen, trots 2 pet. Fick ett väldigt bra flyt och hittade avstånden bra. Ett pet på trean och fattar inte varför, typiskt! Tror det var för han blev lite lång och inte riktigt hann upp med frambenen men men. Sen flöt det på bra, hittade inget avstånd till sista hindret som var en kombination så vi kom in jättekort och då räckte han inte till ut på oxern så bakbommen föll. Men vilken bra runda det var förövrigt! Bra att avsluta dagen med den :) 
 
 
Himla nöjd med båda herrarna, de skötte sig utmärkt i transporten, under hela resan och på tävlingsbanan. Så glad att jag får ha dem båda två :D En väldigt bra debut med Artie på tävlingsbanan också måste jag säga, nu kan det bara bli ännu bättre! :D 
 
 
 
 
BIlder och filmer kommer!