LÅNGLEDIGT

Hej! Förstår inte var all tid tar vägen någonstans, hade inte en sekund över till att blogga igår, även fast jag verkligen hade tänkt att jag skulle göra det. vid det här laget har ni väl blivit vana med att det inte är full uppdatering från min sida, men det är sånt som händer som jag brukar säga.
 
 
Hoppträningen med Acorat i tisdags gick iallefall superbra!! Börjar få ordning på honom, eller snarare på mig själv haha. Det som jag får träna på är det som jag alltid tränar på, att ha honom framme för skänkeln. Jag har svårt att hålla kvar handen utan går gärna med fram med den när jag ska öka galoppen lite vilket jag inte ska göra. Men, nu börjar det bli ordning på mig. Vi hoppade inte så högt utan körde mest markjobb, men det är det jag behöver träna på. Höjden är inga problem för hästen kan hoppa hus, det gäller bara att jag rider bra och rätt mellan hindrerna. Hur som helst väldigt nöjd med tärningen, nu är det bara att jobba på!! 
 
 
Igår, onsdag, Tog jag och Ellie oss en liten tur ut i skogen på morgonen innan skolan. Så himla skönt att börja dagen med det! Jobbade lite galopp på banan sen och shit vad fin hon är. Fantastiska ponny. Har inget ont att säga om henne inte. <3 Acorat blev longerad på kvällskvisten och såg riktigt fin ut. Han blir longerad ganska mycket nu, och det är för att jag vill att han mer ska hitta sin egna balans och stärka sig så utan mig på ryggen. 
 


När jag kom till stallet igårmorse så hade även kattungarna kommit!! 3st var det när jag kom ut, innan jag stack ut och red kom en 4:e och när jag kom hem från skolan hade det kommit två till så totalt 6 kattungar!! Himla söta små mirakel dedär. Blir både roligare och jobbigare sen när dom blivit äldre och springer runt som galningar, haha. 
 
 


På kvällen var det poolpartyfestkalas som gällde för mig, Sara och Julia som fyllt/fyller år! Mycket trevligt folk, god mat och allt som går att vara bra var bra! Fick otroligt ifna presenter också från alla, TUSEN TUSEN TACK <3 Några av brudarna stannade kvar och sov över, mucho trevligt det med!! 
 
 (Tog tydligen inga (?!?!??!) bilder alls igår. Dåligt av mig..)

Nu är det tänkt att jag ska sitta och plugga resten av dagen, fy fan för det. Men, jag måste verkligen få det gjort, så är det bara. Inte länge kvar nu tills det är lov. Längtar som satan men först måste allt bli klart innan jag får njuta av ledigheten.