1h mindre

Jaha ni, idag gäller det att vara effektiv, vilket jag hittills inte har varit. Sommartid har det blivit och alltså "en timme mindre" för idag. Hade tänkt tillägna denna dag åt att plugga och göra klart en massa skolarbete så jag slipper plugga så mycket i veckan sen. Hästarna ska också fixas och ridas såklart, vilket är det som jag ser fram emot mest idag. Men först, plugg. USCH. 
 
 
Igår hanns det med relativt mycket ändå. Joggade Ellie lite på banan som gick riktigt fint, nu börjar hon förstå hur hon ska göra för att sträcka ut halsen och bli långt, underbart!! Musklerna kommer mer och mer och hon börjar se lite biffigare ut, skönt! :D Hade en riktigt fin känsla när jag red henne. Jobbade sedan även över ett litet "hinder", mer en lite upphöjd bom. Gick riktigt fint.  
 
 här "kryper hon ihop" för mycket, vill att hon ska komma med med påskjut bakifrån och få en längre hals, vilket vi hittade när jag red igår! 
 
Hann med att åka in till stan en sväng och kolla på när Julia och Saras små baskettjejer spelade final. TUren var tyvärr inte på deras sida men de var superduktiga ändå! 
 
Därefter snabbt hem igen och longera Acorat. Igår fick han gå i bara grimma. Brukar variera lite med att bara longera i grimma och med inspänningar för att få se dem hur de rör sig när de är "helt fria" och får jobba helt självständigt. Han gick riktigt fint verkligen och kom igång bra med bakbenen och jobbade i en mycket bra form! Jag tycker det är så kul när de går så bra utan några inspänningar som helst, det är häftigt att se att de kan utan några som helst hjälpmedel. Som kvitto att han jobbade bra sökte han sig nedåt framåt av sig själv, tuggade och slickade sig runt munnen och jobbade upp ryggen. Finaste killen! Acorat visade framsteg han med igår, även fast han iprincip är super mega musklad, skolad och helt enkelt "färdig" så har han byggt ännu mer muskler! :D Ryggen har kommit upp mycket mer och blivit ännu mer musklad och igår klarade han av att galoppera mååånga varv på volten utan att byta galopp/gå i korsgalopp, de ni! ;) Han är expert på att gå i korsgalopp och det märks när jag longerar honom. Men han visade verkligen framsteg och bytte bara någon gång! 
 
 <3
 
Därefter åkte jag iväg till mina bryllingar/pysslingar eller vad det nu heter, släktingar iaf haha, och var barnvakt. Kuligt kuligt och de är så himla goa. :)  
 
 
Nu ska jag sätta fart med pluggandet så jag blir klar någon gång!