Jobbdag

Godkväll! 

Idag har jag jobbat på för fullt! Kul och lärorikt! :) 

Igår när vi kommit hit var jag med på hoppträning med Ellie för Jannica. Med tanke på att hon inte blivit riden utan endast longerad och promenerad när jag varit i London så var hon väldigt fin, men hade gärna velat haft henne mer lösgjord. Med tanke på förutsättningarna så var hon jättefin!! Vi hoppade en liten studsserie, en linje och två ensamna hinder. Inte så mycket då underlaget inte var så bra. Hon fixade allting med bravour som vanligt bästa lilla ponny! Avslutade med en liten bana (inget högt) och hon kändes jättefin! Fick till otroligt bra språng på det sista hindret som var ett räcke, en bra och rund språngkurva! :D 

Bild från när vi red fram :) 

Innan jag åkte iväg red jag Acorat lite lät på banan bara för att känna igenom honom och jäklar vad fin han var!! :D super kul verkligen! Mjuk och fin i sidorna, bra stöd på bettet och bra framme för skänkeln! Underbart :D 

Idag red jag Ellie på banan, jobba massor med lösgjordheten, mycket flytta hit och dit med olika kroppsdelar och aktivera bakbenen. hade behövt få henne lite mer igång med bakbenen i galoppen än vad jag hade henne. Det tar jag med mig och jobbar vidare med imorgon! Väldigt bra travarbete idag! :) 

Nu ska jag sova så jag orkar med morgondagen! Känner att jag druckit lite för lite vatten idag hehe ;) var noga med att dricka MASSOR med vatten nu när det är så varmt!!