Heldag Ute i kylan!

God eftermiddag, får jag väl ta och säga. Hade inte planerat att bloggen skulle bli lidande såhär länge en helg som denna, men det är sånt som händer! :) 
 
Började morgonen (och det tog typ nästan hela förmiddan) att brodda hästarna. Tillslut så blev jag klar iaf! Har levt på endast en korv och tre små kakor idag, så nu ska jag fylla upp magen med massor av käk! 
 
Jörgen var nämligen här (LYX) och hade lite "nh" träning, arrangerat av klubben. Många nya som var med vilket jag tycker är kul! Han är en utav mina största förebilder när det gäller hästar så därför tycker jag det är kul att fler vill ta del av hans kunskaper för att vi amatörer ska bli bättre när det gäller hantering av häst, osv. Det var två grupper, en på förmiddagen och en efter lunch. Jag var med på Ellie i den andra gruppen men körde då uppsuttet eftersom både hon och jag kan grunderna. 
 
Han tyckte att Ellie såg väldigt fin ut, och jag tyckte också att hon kändes väldigt fin. Loss, igenom och bra. Fick även lite tips på vad jag ska göra för att stärka henne ännu lite mer, så det känns bra! :D Även bokat in så hon får åka dit och vattentränas lite. Hur bra som helst! 
 
 
 
Efter att alla åkt hem så fick jag en liten extra träning för Jörgen. Lika bra att passa på när han är här :)) Körde den med Acorat, bra och kul att få höra vad han tycker och få hjälp ifall det är något och lite så. Gick väldigt bra, hittade lite grejer som det bara är att fortsätta träna på, har ju redan kommit en bra bit på vägen :)) Världens finaste häst. <3
 
Nu ska jag fylla magen med mat innan jag går ut igen och rider Ramona. Ska även klippa Acorat under kvällen då han är riktigt lurvig i pälsen! Träningarna börjar som vanligt igen nästa vecka, så då är det bra om vi är förberredda! :)