Hoppträning!

ÄNTLIGEN Var det dags för lite hoppträning igen! :D Eftersom min privat chafför (även kallad mamma ;)) inte var hemma under förra veckan så har jag inte kunnat åka iväg till något ridhus för att hoppa eller något liknande, så sist jag hoppade var senaste träningen för två veckor sedan! Inte bra för fem öre, men så blir det ibland. :) 
 
 
Började med att Acorat kom in från hagen och hade sår på ena bakbenet, nästan vid knäet och jag höll på att bryta ihop. Antagligen så har Rasmus sparkat honom med brodden (så i och med detta tänker jag aldrig mer ha mina tävlingshästar tillsammans med andra hästar i hagen när de har broddar!!!) men som tur är så är det väldigt ytligt!!  
 
 
 
Sprang lite med honom men varken jag eller mamma kunde se något, så vi tänkte att vi åker iväg till träningen för att se vad Arnold tycker och för att jag skulle kunna känna om jag kände något. JAg kunde inte direkt känna något, Arnold såg ingenting och han böjde honom även utan att han reagerade någonting, SKÖNT! 
 
 
Började med att hoppa små cavalettis på en volt, med olika antal galoppsprång emellan. Ibörjan var jag inte tillräckligt nogrann och bestämd med vad jag skulle gå på för steg utan var fortfarande lite orolig ifall det var något fel på Acorat och att jag bara skulle göra det värre. När jag sedan bara var mer bestämd gick det betydligt bättre!
 
 
Gjorde sedan samma grej fast på en åttvolt och det gick riktigt bra!! Jag bestämde vad jag skulle göra när, hur många galoppsprång det skulle vara och lite så, vilket såklart gjorde att allt blev så mycket bättre. Riktigt riktigt bra gick det!! 
 
Tillslut så hoppade vi lite linjer, först ett räcke-oxer (6 galoppprångg) där man "svängde av" till oxern, för att sedan på kortsidan gör en volt över cavalettin, sedan upp längs långsidan räcke-räcke (6 galoppsprång) och sedan volt igen på nästa kortsida över en cavaletti.  Första gången vi kom hade vi lite dålig galopp in, jag hade inte satt igång den ordentligt....) så det blev lite långt till oxern men han hoppade ändå fin fint. PÅ räcke-räcke linjen kom vi riktigt bra och på andra räcket kom vi perfekt! :D 
 
Kom sedan en gång till när vi höjt lite. Då var jag noga med att ha en BRA galopp redan från början samt att rida bra vägar. Detta ledde till en klockren runda, hade honom mellan hand och skänkel, fick det är "suget" som man vill ha när man rider an mot ett hinder och allt blev sååå bra!! :D :D :D Världens bästa häst, med lite mer träning så jag lär mig så kommer det här att bli suuuper! :)))) 
 
Har tyvärr bara gamla bilder, men på lördag ska nya fotas! :D  
 
 
PUSS