Dressyrträning

Godkväll! 
 
Var iväg direkt efter skolan och tränade med båda hästarna för Evelina! Skönt med en inte så sen kväll utan jag kunde sitta och titta på teve en liten stund, vilket aldrig händer haha :) Nu däremot drog klockan iväg och jag måste ta och sova så jag orkar med morgondagen! 
 
Började med Acorat och det börjar verkligen bli bra nu!! Fortsatte med jobbet från förra träningen, att lossa handbromsen. Gick riktigt bra och fick loss det snabbt. Som tidigare nämnt, jag måste bara bestämma mig och göra det till 110% så funkar det. Jobbade sedan lite skänkelvikning in till kvartslinjen och sen ut igen, för att få honom att lyssna på mig och bli kvick. Först var han jätteseg på hjälperna men sen blev han riktigt fin och lyssnade snabbt med llätta hjälper! :D 
 
 
 
Därefter var det Ellies tur och idag var hon överallt och ingenstans ungefär. Höll på med huvudet gjorde hon nästan hela tiden, istället för att bara slappna av och ta stöd på bettet så släppte hon det helt. Fick helt enkelt bara jobba med att rida innanför spåret och jobba med rakriktningen genom hela passet, fanns ingenting annat vi kunde göra. Det gällde bara att vänta ut henne. Tillslut, när nästan hela passet var avklarat, slappnade hon av, tog stöd på bettet och började arbeta genom hela kroppen. Är ändå nöjd med henne då det blev så bra i slutet som det blev. Otoligt kul att vara igång igen mer "på riktigt" med henne!! :D