Påväg till det bättre!

Hej! 
 
Ledsen att jag inte bloggade igår, men hade fullt upp hela dagen! 
 
Direkt efter skolan red jag Ellie ett pass på banan, men eftersom banan hade tinat så kunde jag även gå på traven och galoppen. Jobbar mest med skritten och galoppen just nu, för traven är rätt bra. Det är galoppen som behöver stärkas så då är den som vi måste träna på. Fortsatte med att jobba på rakriktningen och det tycker hon verkligen är jobbigt och lite besvärligt! Men det var ändå bättre än dagen innan så nu kan det bara bli ännu bättre! :) Hon jobbade på bra men har somsagt fortfarande lite problem med att hon är alldeles för svag i galoppen. Mycket fyrtaktsgalopp fortfarande, men den ska vi få bort under vintern! 
 
 
Därefter åkte vi iväg till västerås med Acorat och tränade för Louise!! :D Var superkul att vara där och träna igen!! 
 
Det gick betydligt bättre på den här träningen än vad det gjort tidigare! Måste ändra min ridning lite, vara tuffare och bestämma mig mer istället för att vara alldeles för ödmjuk. Det har jag iof förstått redan innan den här träningen, men nu gjorde jag det också istället för att bara tänka det.  Jag var mer bestämd redan från början, och hade bestämt mig för att han skulle vara framme för skänkeln.
 
Var banhoppning, men det passade alldeles perfekt för mig eftersom jag behöver lära mig hur det är jag ska rida mellan hindrerna och så. Funkade riktigt bra och tillsist så hittade jag verkligen hur jag skulle rida! :D hoppade om några hinder på banan efter att jag hoppat hela banan och då var han framme för skänkeln och jag gjorde som jag skulle och allt bara stämde! :D Kom även lite nära på ett hinder, men nu när han var framme för skänkeln och jag var lätt i sadeln men ändå upprätt så gjorde det ingenting utan det gick hur bra som helst! :D Kom även mycket bättre på linjerna där han var mer igång från början, så efter det första hindret i linjen kunde jag ta tillbaka honom och sen kom distansen till nästa hinder jättebra och fick det här "suget" som man vill ha när man rider mot ett hinder! :D Underbart!
 
Världens bästa, det här kommer bli bra när jag får till allting! :)) 
 
 
 
#1 - Lisa

Vilka härliga bilder, speciellt den i snön! :) Kanske är de nåt å göra en canvas av? :) Isf får du gärna komma in på min blogg och tävla om fem presentkort på just canvas, http://lisabengtssons.com/2013/november/tavling.html

Ha en toppendag:)