Bra dag!


Ialwm hej!

Haft en riktigt bra (men jobbig) dag! Svetten har minsann runnit som rinnande vatten. Inte riktigt, men inte långt ifrån. Efter att ha packat en hel del av mina grejer, tvättat tre tvättar med schabrak och benskydd, tvättad av sadelskåpet både utvändigt och invändigt, mockat, sopat stallet, bytt vatten i hagarna, plockat undan hinder, fixat iordning bommar och sen ridit två pållar så blir man rätt varm, speciellt när man är förkyld också.

Båda hästarna fick jobba bommar idag, länga och korta galoppen mellan två bommar. Båda var riktigt duktiga och jag är supernöjd med båda två! :D är ändå mest nöjd med Ramona för idag kom hoppeponnyn i henne fram, hon var super pigg och lyssnade jättebra och var super på bommarna! :D hon klarade även av 3 galoppsprång mellan två bommar där Ellie tog tre hon med och hon var tvungen att sträcka ut. Snacka om att Ramona kan länga son galopp ;) duktiga ponny <3

När jag ridit klart kom Wilma hit och stannar här över natten! :D har inte träffat henne på en evighet, vilket inte är okej alls. Ändring på det från och med idag är det bestämt! ❤

Nu ska jag ta och va lite social med henne, här är en bild på Wilma. Hennes föräldrar är väldigt strikta över vad hon har för kläder, det är därför hon har de kläderna hon har. Men jag älskar henne endå ❤