nu blev det knas

Såg nu att jag tydligen inte hade skrivit och puplicerat ett inlägg igår... mycket konstigt, är helt säker på att jag gjorde det, men tydligen inte...
 
hur som helst så stod det att det gick bra att rida Ramona och att jag inte red Ellie då hon hade ett litet sår typ på "höften" som ömmade när jag tryckte lite lätt på det. tog då ut henne för att longera och kolla så att hon inte var halt. Kunde inte se någonting då, men ni vet när man står och bara tittar och tittar så "letar man fel" och tror att man ser att "jo men hon kanske haltar liiite där". bestämde mig för att låta henne vila och sen skulle jag kolla upp det lite mer ordentligt idag + att hon skulle få en dag till på sig att "bli frisk" om det nu hade varit någonting. 
 
 
Nu har jag iaf ridit båda hästarna. Började med att longera Ellie för att kolla hur hon såg ut. vad jag såg så kunde jag inte se något, så jag gick in och gjorde iordning henne. började sedan rida lite lätt men jag kände ingenting, bad även mamma kolla och hon kunde inte heller se någonting. eftersom jag eller mamma inte såg något, och jag dessutom inte kände något konstigt när jag red så körde jag bara på. Eftersom hon vilat i två dagar var jag beredd på att hon skulle vara riktigt stel då hon lätt kan bli det när hon vilar. Där hade jag fel! visst satt hon fast pyttepyttelite men hon var så himla mjuk och fin och kom loss direkt verkligen! :D rullade även över två bommar i galopp. det gick så bra så och hon satte det klockrent flera gånger! :) Otroligt nöjd med henne!! 
 
 
Efter Ellie var det såklart Ramonas tur. skrittade först fram henne ute och sen red vi ner på banan. Hon var riktgit riktgit fin redan från början, så jag checkade bara av lite snabbt så att gas och broms funkade, skänkelvikningara funkade och ryggningen och lite sånna smågrejer. hon kändes riktgit fin så avslutade relativt snabbt och skrittade  av henne ute sen. Innan det kom jag ett par ggr i vardera varv över samma bommar som jag gjorde med ellie och det var ju hur lätt som helst tyckte hon! Riktigt fin och det känns kalas bra inför morgon dagen! :D När jag ridit klart var det bara att duscha, smörja och packa allting och nu är jag klar och ligger i sängen med min kära mac. Så himla skönt att bara kiunna slå upp den istället för att gå typ 10 meter till min stationära dator och sitta där i en evighet bara för att den är så himla trög, haha. vadå lat? 
 
Nu ska jag ta och sova tänkte jag! Måste upp tidigt imorgon för att knoppa och fixa och sådant! Startar först imorgon också, uuusch. hatar att starta först, men men, det är sånt man får ta helt enkelt. 9.00 alltså är första startiden, den andra var 11.58 om jag inte minns helt fel så då är vi ändå hemma i skaplig tid vilket alltid är skönt! då hinner jag rida Ellie i lugn och ro + plugga lite innan vi far iväg på funktionärsfest! 
 
 
 
sov så gott och håll tummarna för mig och Ramona imorgon!! Puss