Svar från frågestunden!

Alice Zetterstrand om Frågestund!:
Här har några frågor ;):

Hur högt har Ellie blivit tävlad?
Hur gammal är Ellie?
Vad är det högsta du hoppat med Ramona?
Vad är din favoritfärg? 
Hur lång är du?
Vad satsar du på med Ellie? MSV?
Varför köpte du Ellie?
Hur många ridbyxor har du? 

BTW, Gud vad duktig du har blivit att rida!!!! :D

svar:
Hon har gått SM som c-ponny men sen växte hon över till d-ponny och har tävlat nat.LA som d-ponny (kvalad MSV), detta är hennes andra år som d-ponny.
född 01 så 11 år :)
vet faktiskt inte, men tror det är 120 :)
LILA SÅKLART! :D
runt 160 typ ;s 
MSV minst, helt klart! :)
helt ärligt så vet jag faktiskt inte, hahah!
alldelles för några.. Eller jag kanske har typ runt 8? men använder bara två ;) haha...

TACK SÅ MYCKET!! :DD


Wilma om Frågestund!:
1. Vad fick dig att börga blogga?
2. Hul länge haru bloggat?
3. Din allra närmaste vän? (bara EN!)
4. vilken ögonferg tycker du är finast?
5. Beskriv dun dröm kille?
6. Vilcka är dom 3 bästa bloggarna du läser?
7. Vad är ditt favorit ämne i skolan?
8. Är du rödd för spöken?
9. Ska du selja nån av dina hästar/ponnys?
10. Brukar du låna kläder av kompisar?
11. Vad tycker du sjelv om ditt utseende?
12. När fyller du år?
13. Vad är det konstigaste ordet du kan på Norska?
14. sverge vs norge?
15. kan du svara i video inlägg?
16. Bästa minne?
17. Sämsta minne?
puss! :* <3 <3

Svar:
1. hmm, kommer inte ihåg. Startade min första blogg för fleeeera miljarder år sen, men jag tror jag började för att det är kul + att det är skönt att skriva av sig när man behöver göra det! ;D
2.  5 år kanske?
3.OJ! NU gör du det svårt för mig Wilma.. haha ;) Men det är Du och Emelie som står mig närmast!♥
4. Brun, eller blå. Men om det är blå så ska dom verkligen vara klarblåa så jävla fint! <3
5. hmm... Han ska vara snygg, söt och fin, men samtidigt riktigt snäll och ingen tönt/idiot, haha! Sen måste han acceptera att jag lever för mina hästar. Så är det bara för det är inget jag tänker ändra på! :)
6.http://doverholtdanai.blogg.se  http://ponilovers.blogg.se och http://liinadolk.blogg.se :) (var inte ledsen gumman, jag ÄLSKAR din blogg också!!!!! ♥♥♥♥♥ http://wilmaochevelina.blogg.se )
7. Musik!
8. jag vet inte,;s
9. Inte just nu men längre fram ja tyvärr :(
10. ibland ja ;)
11. var ska jag börja? haha nejdå. Men ibland tycker jag faktiskt jag är fin. När jag är sminkad och har plattat hår och så ;) osminkad och lockigt hår, blööök.. sen finns det massor i min fejja som jag vill ändra på helt klart!
12. 9 maj! alltså om EN VECKA!!!!!! :DDD
13. öööhm... den måste jag klura på lite innan jag svarar på den ;)
14. NORGE! ♥
15. svarar skriftligt denna gång, men nästa kan jag köra på videoblogg ist! :D
16/17. inom hästar eller vanligt? Inom hästar så ööhm.. Det finns MASSOR men underbara minnen, men de måste nog vara när jag vann fälttävlan med Ramona eller när jag kom tvåa på DMet men det finns så mycket mer som är bäst! :D för Ellies del är det nog sist när jag tränade för Louise och vi hoppade en bana på 110 utan några problem och sen båda tävlingarna med Henne! ♥ Det sämsta är helt klart första året jag red div 3 dressyr och de gick PISS i finalen, usch och fyfan för den gången....
BÄsta "vanliga" var nog när jag kom in i musikklass, helt sjukt vad glad jag var då!
Sämsta måste varit när jag gjorde slut med en som jag älskade riktigt jävla mycket för massvis med år sedan... låter skit töntigt men that's life haha ;)

PUSSPÅ DIG! :** <3


Anna om Frågestund!:
Hoppas det går bra att jag kommenterar gasten jag inte har nån blogg. 1.vad tycker du om din egen blogg? 2. Vill du lära tjänna mig? 3. Vart bor du? 4. Är du kär? 5. Har du pojkvän?

svar: SJälvklart får du kommentera även fast du inte har blogg! :D
1. Jag tycker att jag är dålig på att uppdatera ibland, och så skriver jag massa ointressant men annar är den helt okej ;D hah.
2. ja varför inte! ;) inte för jag vet vem du är men ;))
3. Utanför Katrineholm
4. nej de kan jag inte säga att jag är.
5. Nope, den turen har jag inte ;)  har förövrigt gett upp hoppet om det, haha!

Anonym om Frågestund!:
1. har du någon kontakt med de som ägde Ellie förut?
2. vem tycker du är bäst av Ramona/Ellie?
3. vad ska du bli när du blir stor?
4. håller du på med nån annan sport än ridning? 
5. när ska du skaffa Iphone?
6. vad tycker du om skolan? 
7. Är du duktig i skolan?
8. vilket gör du helst, shoppa rid/hästgrejer eller vanliga grejer?
9. Tycker dina kompisar att du är bortskämd? 
10. Tycker du att du är bortskämd?
11. När är din nästa tävling med Ellie/Ramona?
12. Är du hellre med kompisar än i stallet?
13. hur ofta är du med nån?
14. hur skulle ditt liv vara om du inte hade haft hästarna?

svar:
1. Ja det har jag! :)
2. Går inte att svara på, båda är bra på sina sätt
3. ingen aning, men jag vill bli en riktigt duktig ryttare, annars vet jag inte..
4. Nej, skulle vilja spela fotboll, men jag har inte tid för det + att jag suger typ, haha
5. ? inget jag behöver i nuläget så jag vet inte, aldrig kaske?
6. HATA.
7. nja, vet inte riktigt.
8. häst grejer såklart!
9. Vissa ja :)
10.  Helt ärligt, nej. om ni vill ha min förklaring till varför jag inte tycker det så äre bara säga till så gör jag ett inlägg om det, haha! ;)
11. 12 maj med Ramona, 18 maj med Ellie! :)
12. nej, jag är hellre i stallet.
13. Inte så ofta, men en gång i veckan iaf på ett ungefär.
14. Det skulle vara KAOS. Jag skulle bara tänka på mitt utseende jämt och ständigt (jag gör de nu med men inte på samma skala). Jag skulle gråta varje dag för att jag inte känner mig "i" gänget och för att jag inte har någon pojkvän. Jag skulle försöka vara någon som jag inte är. 

lisa om Frågestund!:
vad är det bästa/sämsta med dina hästar?

Har du några sommarplaner med dina hästar iår? typ någon speciell tävling, läger eller så?

vad är dina Mål med Ramona i år?
vad är dina Mål med Ellie i år?

svar:
Bästa med Ramona är att hon är så jävla underbar! haha. Hon är verkligen personlig!!Sen att hon lärt mig så otroligt mycket! Och att hon är så himla duktig i alla grenar! :D
Det Sämsta med Ramona är att när hon blir brunstig så är hon verkligen brunstig och jätte jobbig..-.- hah. Sen är hon väldigt ogästvänlig om man säger det så! ;) hatar när det kommer nya hästar hem till oss typ :) Antingen så HATAR hon hästen eller så ÄLSKAR hon den, vilket är väääääääääldigt irriterande! :)
Bästa med Ellie är att hon är så jääääkla lugn i ALLA situationer! Hon ärverkligen helt okomplicerad med allt tillskillnad från Ramona ;D Sen är även de bästa att hon är så himla hoppglad och även denna dam lär mig något nytt hela tiden :D
Det sämsta med Ellie är att hm... Jag vet faktiskt inte det! :o har ju inte haft henne så länge, meen de måste nog vara att hon börjat stampa i transporten när vi åker om hon inte får mat ;s knäppishäst!
Det Bästa med Ludde är att han är så jäkla söt och gullig! :D haha, nejdå. Det måste nog vara att han är en riktigt tävlingshäst när man är ute i skogen och har galopptävling! FYFAN VAD HAN SPRINGER!!!♥
SÄmsta med Ludde är att när man rider han på ridbana så stannar han oftast och så står han där, fast klistrad som ett berg, haha! Men det har blivit bättre och jag har ju faktiskt hoppat banor med honom, med litehjälp då men ändå! :D

Sen är det bästa med alla tre att jag kan rida på tredelat bett! :D och man behöver inte "dra" i dom eller så för att få stopp på dom! Den svåraste att få stopp på är faktiskt Ludde!

Yes det har jag! :D hah. Ska på fälttävlansläger hos mathias direkt efter skolan slutat (17-19 juni) med Ramona som jag längtar sjuuuuuuuukt mke till!!! den stora tävlingen i sommar blir GULDSPORRARNA såklart! :D och båda ponnysarna ska meeed!! :DD

Mina mål med Ramona iår är först och främst att starta p80 i fälttävlan!  Har tänkt starta det i sommar, anitgnen i nyköping,mantorp eller örebro, vi får se..! ;) I hoppningen vet jag inte riktgit, vill starta LA men vi får se hur de går så kanske vi gör det! :D och i dressyr är det godkänt i LA:1! siktar lite smått på DM i både Fälttävlan, hoppning och dressyr i höst! :D

Mina mål med Ellie är framförallt att starta LA. ska vara med på Guldsporrarna och jag hoppas kunna debutera redan då! Annars är det stora målet att vara med på DM:et i höst! om mina planer fungerar som det tänkt så ska vi även debutera en LC:1 i höst, spännande!! Sen vill jag prova fälttävlan, men det kanske blir nästa år! ;)

(drömmardrömmar...♥)


Linnea om Frågestund!:
Vad är ditt bästa hästminne?
Hur många hästar har du haft?

Kraam <3

svar: 

*oj oj oj, mitt bästa häst minne? hmm,... riktigt svårt val där.. så svårt att bara välja ett!  men det är nog när jag vann DM silver i fälttävlan förra året, fyfan vadu nderbart de var! Detta låter säkert skittöntigt, men jag stog och skakade under hela prisutdelningen och halva vägen hem, hehe ;)♥
*Är inne på min 4e häst nu! ;) (de som jag haft är Ludvig, Prins Njord, Ramona och Munsboro Ellie)

 

kram! ♥♥

 

Sådär där har ni svaren! hoppas det blev tillräckligt bra! ;D om ni undrar något om något är det bara att säga tiiiill! ♥

 





#1 - Emelie Johansson

Haha, jag fyller år den 10:e maj ;) Dessutom kommer jga pcå vara med på fälttävlanslägret! ;)

#2 - Emelie Johansson

jag