emelieeeeee

hej! nu ska jag och emelie sova, tror jag... ;) tränade för helena förut. och det gick lite sådär.... Ramona hade damp och var jätte nervig. Hon blir vääääldigt neeeervig när det händer massa hemma hos oss. sååååååå hela träningen gick ut på att få henne lugn och avspänd. lite irriterande då hon är fin. och ALDRIG är så annars.... aja... det är ju träning imorn också och då skullej ag få vara först, innan alla kommer. så jag hoppas hon är sig själv då. Mn på slutet var hon fin iaf :)
Sen var det teori vid typ 4 och de var bra :) sen är emelie här juu. och vid typ halv 7 gick vi upp och fixAde hö åt alla, gav hästarna lite mat och tog in några hästar. sen borstade vi och så red vi. Jag red conny och hon scott (scott är emelies ponny som står här över natten ;)) Det gick bra för mig tycker jag! :)
Var ju bara andra gången jag red connysååå. Men det jag började med, och koncentrerade mest på var att få honom lösgjord i båda sidorna. och få honom mjuk. Han var riktigt stel nr jag började, och kunde inte böjahalsen något. men innan jag slutade var han MYCKET Mjukare och finareee :D Kul! Fick även ner honom lite lägre iformen, det har han lite svårt för. och sen trampade han under sig jätte bra med bakbena! :D  så de va kul! :)
Nu har jag och Emelie kollat på en film. som var jätte bra och konstig, HAHAHAHA. Nej, nu ska vi sova. PUSS OCH GODNATT!