lördag + söndag !

Heej!!
hann inte blogga igår men jag får väll skriva lite extra ida :)

igår vare träning i nybygget :)
det gick verkligen SKIT! vi tränade för en grand pri dommare i dressyr ;D hon var jätte duktig och så men jag mådde piss , har ju precis blivit frisk men jag var hungrig, törstig, trött och så hade jag ont i huvet, och ramona hade stått i två dar men blivit riden dan innan men ändå ! hon var jätte jobbig, men det berodde ju mest på mig x) eftersom jag inte orkade jobba och hon begär ju ändå vääldigt mke från sin ryttare för att gå rätt ;)
+ att jag var sååå HÄÄR mke inställd på ATT vi skulle både rida dressyr OCH HOPPA men sen blev det bara dressyr "/  visst, det var jätte bra träning men jag var så himla mke inställd på att vi skulle hoppa , men men .
men vet ni!!??
när vi skulle åka dit så gick mona nästan rakt in i transporten ! ;D hon stog på rampen en liten stund för dt fick hon, sen smacka vi men hon ville inte utan hon börja backa men sen stanna hon, då vände jag bara runt men hon ville inte igen så då vände jag runt igen och så var mamma tyst och jag smackade bara lite grann och så gick hon bara in till sitt hö :D riktigt duktig va hon <3<3
och när vi skulle åka hem så var hon ännu duktigare ! ;D
vi stog en liten stund på rampen sen gick jag ner brevid henne tog tag lite i grimman tror jag ? och smacka men hon lyssna inte så då smällde jag till lite med grimskaftet på röven på na och då gick hon rakt in ;D <3
stolt över pluttan är jag ! ;D <333   pusss pååå naaa !

idag så var det regional dressyr tävling för ponny ! och då hjälpte man till ;) ++ att maria och karin kom och tävlade ! det gick jätte bra för dom !! ;D
i första klassen kom maria 3:a och karin 4:a Grattis !!! :DD <33 och sofia vann ! grattis ! och grattis alla andra !!

sen mellan klasserna så tränade jag för erika !!!! :DD <333 eftersom hon inte hjälpte maria lr karin så hade hon tid att träna miig :D först i stallet så hade ramona liite daamp för hon och elza stog och gnägga t varann.-
och det blev INTE bättre för att vi kom ut och red vid henne -. utan båda va helt tookiga -.  men då tog erika mona så hon kunde lungna henne lite iaf så jag kunde hoppa upp.sen hoppa ja upp och hon va tokig :P
men dt gick ändå ganska så bra ;) hon takta lite och vilöle börja galoppera och ha sig ist för att jobba men det var ändå ganska kul för hon bah ställde sig och galopperade på stället ;) men jag blev ju lite sur på na och började då jobba ist ! och sen gick det jätte bra !! det är sååå hilma kul att träna för erika för man blir så himla koncentrerad ! och hon förklarar såå bra ! och är verkligen den BÄSTA tränaren i heeela världen ! hon är så jävla duktig så ni vet inte vad !! <33
ajja men sen efter jag hade ridit så släppte jag ut ramona i hagen igen ut till elza och det var så jävla gulligt!
Elza var på andra sidan hagen :längst bort, och när jag släppte ramona så sprang hon på en mini volt framför grinden sen gav hon iväg en JÄÄÄÄÄtte hög gnäggning och sen for hon iväg med spetsade öron i världens galopp !! det såg såå j'ävla härligt ut ! och sen när hon kmr till elza så börjar dom nosa på varan och sen blir dom lungna och börjar beta <33 det var såå jäääävla gulligt att titta på dom ! mken tyvär så han jag inte ta upp mobilen för att filma/ta kort men ÄNDÅ ! NI SKULLE HA SETT !! :')) <3
min älskling har äntligen blivit bra kompis med någon :) <333
sen vare bah att titta på nästa klass + att jag va prisutdelare :P haha !
men det gick bra för maria och karin i denna klass med ! men tyvär så kom dom 6:a och 7:a och då utanför plac. men om maria inte hade fått feber så hade hon lätt vunnit ;) <3 
och grattis sofi som kom på en delat 1:A plats nu med ! men synd att  dom räknade fel "/ men grattis iaf !
och grattis t freddi ! vet inte riktigt hur det gick för dig men det såg riktigt bra ut ! ;D
dt va min dag ;)

ojdå.. hehe skrev visst gaaanskaså mke :)
det är ni väll inte vana med ? haha !
aja nej nu ska jag duscha ! laddar kanske upp bilder från igår men får se om ellen har skickat nåra ;) <33

Puss mä er !

ELise <3 tyckte dt blev tråkigt utan bild så fick bli denna :P <3